
Bemutatkoznak az újonnan induló csoportjaink
A 2025/2026-os nevelési évben 3 óvodai csoportban és 2 bölcsődei csoportban kezdték el a bölcsődés/óvodás éveiket a gyermekek.

A 2025/2026-os nevelési évben 3 óvodai csoportban és 2 bölcsődei csoportban kezdték el a bölcsődés/óvodás éveiket a gyermekek.

Kontor Krisztina Mesterpedagógus publikációja

2025.10.06-án Tök-Jó napot tartottunk a központi óvodában.

Hagyományteremtő jelleggel először került megrendezésre a központi óvodában a Szüreti nap.

Intézményünk kollektívája Írországba látogatott.

Intézményünk idén is méltó módon emlékezett meg a Nemzeti Összetartozás Napjáról.
Kontor Krisztina Mesterpedagógus publikációja
Robotkalandok
a Létavértesi Gyermeksziget
Óvoda-Bölcsőde Tagóvodájában
Mesterprogram
2022-2026
Készítette: Kontor Krisztina
Programom címe: Robotkalandok a Létavértesi Gyermeksziget Óvoda-Bölcsőde Tagóvodájában. Már a cím is arra enged következtetni, hogy valószínű, valamilyen robotokkal foglalkozok. Pedagógus pályafutásom során, mindig arra törekedtem, hogy rugalmasan reagáljak a változásokra, hogy a gyermekek figyelmét megfelelő módszerekkel és eszközökkel tartsam fenn. Az alfa generáció, akiket most nevelünk sajátos gondolkodási móddal rendelkeznek, amelyről már szántalan tanulmány született. Ehhez a gondolkodásmódhoz, nekünk pedagógusoknak kell alkalmazkodni. Ezt a digitális bennszülött generációt olyan mennyiségben öntötték el a technikai eszközök, hogy muszáj nekik útmutatást adni az ezek közötti eligazodásban, de még inkább a megfelelő eszközök kiválasztásában.
Számomra ezért olyan fontos a legmegfelelőbb tanuláseljárási módszer kiválasztása, mert a mai világba a pedagógus feladata, hogy meglássa, hogy a gyermekeknek milyen ismeretekre van szüksége, rendszerezze azt, értelmezze és alkalmazhatóvá tegye az átadott ismeretanyagot.
Ezért az az ötletem támadt, hogy szeretném a padlórobotokat az óvodai nevelés mindennapi részévé tenni, és alkalmazni ezt az innovációt, mint tanuláseljárási módszert, így lett mester pályázat belőle.
A program 5 évre szól, melynek kezdő időpontja 2022. január 1. A robotika az óvodában egy teljesen új módszer, hisz még senki nem próbálta és senki nem alkalmazza.
Mikor a tagóvodában felvetettem az ötletet, mindenki támogatott, lelkesedéssel fogadta. Óvodánk dolgozóinak szemléletmódját, változásokhoz való alkalmazkodását, az új iránti lelkesedésüket, egymáshoz való hozzáállásukat jól ismerem. Egy ilyen munkaközösségben amilyen a mienk, tényleg mindig sikerül megújulniuk a pedagógusoknak.
Ezt az ötletet és lelkesedést is több benyomás és tapasztalat előzte meg. Digitális bevándorlóként is mindig érdekeltek a piacon megjelent új kütyük. De, mint már említettem, egyszerűen, lehetetlen mindent ki próbálni, mindent nyomon követni. A számítógép használatba, az office rendszerbe, az internet világába hamar belelendültem és úgy gondolom, hogy megfelelően tudtam szelektálni.
Nagy hatással voltak rám a pályázatok, amelyekben az elmúlt években részt vettünk. Ebből a két legjelentősebb az EFOP 3.1.3 és az EFOP 3.9.2. volt, az előbbi által ismerkedhettem meg a padlórobotokkal, A Vígvári rendszerház által tartott, a pályázat keretei között szervezett workshopokon rendszeresen részt vettem, felmértem a lehetőségeket, a 3-7 éves korosztály életkori sajátosságainak lehetőségét is számba vettem. Tetszett, amit láttam.
Az EFOP 3.9.2 pályázat keretein belül került be óvodánkba a DIOO, amit a gyermekek előszeretettel, napi rendszerességgel, tudatosan használnak úgy, hogy közben képességeik, részképességei fejlődnek.
A mentorpedagógusi szakképzésem alkalmával volt lehetőségem tudományosan is belelátni a digitális pedagógia világába. Sok robotot, IKT eszközt ismerhettem meg, különböző online portálokat használtam. Itt még inkább szembesültem vele, hogy a digitális világban a digitális pedagógia és a robotika elengedhetetlen módszertani eszköze a mai pedagógus társadalomnak.
Az előzmények tudatában és a program természetéből fakadóan nem volt nehéz meghatároznom a céljaimat. Elsődleges célom, a padlórobotok alkalmazása az óvodai csoportokba.
BEE-BOT
Az óvodák és óvodások számára készült kedves, mosolygós, vidám kinézetű kis programozható robot a BEE-BOT, amely elnyerte a leghatásosabb játék címet a BETT (British Educational Trade and Technology Show) 2006 kiállításon az óvodás és alsó tagozatos gyermekek oktatási technológia szekcióban.
BEE-BOT egy olyan méhecske formájú robot, amely legfeljebb 40 lépésig programozható. Pontosan 15 cm-es lépésekben mozog és 90°-ban fordul el.
Az óvodások jelentős többsége találkozik robotokkal, amelyek vagy önállóan gondolkoznak, vagy programozhatóak. Az emberek többsége a robot szó hallatán talán rögtön a mesterséges intelligenciával felruházott robotokra, vagy kicsit jobban belegondolva a gyárakban lévő összeszerelő robotokra gondol. Pedig a hétköznapi életünk során mi is találkozunk programozható robotokkal, még ha nem is igazán gondolunk bele. Az italautomata is egyfajta programozható robot. Mielőtt elkészítenénk vele a kívánt italt, megadjuk a szükséges paramétereket. Ha figyelmesebbek vagyunk, ezeknek sorrendje is van. Először kiválasztjuk a kívánt italt, ami legyen egy kávé. Megadjuk, hogy hosszú, vagy rövid kávé legyen, több vagy kevesebb cukorral kérjük. Esetleg, ha olyan az automata, akkor azt is megadhatjuk, hogy nem kérünk poharat, mert mi magunk hoztunk. Ezáltal is óvva a környezetünket. Majd megnyomjuk a START gombot.
BLUE BOT
A Blue-Bot a padlórobot család újabb tagja, nagyobbaknak! Tabletről, okostelefonról, illetve PC-ről is vezérelhető a letölthető alkalmazás segítségével.
A Blue-Bot a Bee-Bothoz képest több lépést tud megjegyezni, és tabletről vagy okostelefonról programozva nemcsak 90°-os, hanem 45°-os szögben is tud kanyarodni.
Hogy BEE-BOT mindennapos vendég lehessen az óvodai csoportban, feladatokat határoztam meg. Néhány olyan alapveő feladat is szerepel a programba, ami az óvodai nevelés során elengedhetetlen. Ilyen a nyugodt, derűs, kiegyensúlyozott, vidám légkör teremtése.
Néhány példa ezekből a táblákból:
GYÜMÖLCSÖK
HÁZI ÁLLATOK ÉS ÉLŐHELYEIK
HÚSVÉTI TOJÁSGYŰJTÉS
A TENGER ÉLŐVILÁGA
Második célom a szülők bevonása a programba. A mai szülők sajnos a TV-t a számítógépet és a telefonokat nem tudatosan alkalmazzák a gyermeknevelésben. Nincs egyensúlyban a beszélgetéssel vagy akár a játékkal.
Az óvodapedagógusokkal való együttműködés és tudásmegosztás egyik legfontosabb feladata, aktívan vettek részt az általam szervezett nyílt napokon, bátran elmondták véleményüket, javaslataikat, segítve ezzel mesterpályázatom sikerességét. Megismerhették a padlórobotokkal történő gondolkodás fejlődés lehetőségeit, eredményeit.
A robotikát megelőzően használt tábla, kártya, mátrix játékok és az ugró iskola is kiválóan alkalmas a gondolkodás fejlesztésére és a kódolás elsajátítására.
Sikeresnek ítélem meg a programot, mert olyan kollegiális együttműködést tapasztalok, ahol a kollégák bátran használják ezeket a padlórobotokat, elmondják észrevételeiket és tapasztalatikat megosztják velem és egymással.
A programot sikeresnek ítélem meg, mert a padlórobotok a mindennapi tevékenységek részévé váltak.
A programot sikeresnek ítélem meg, mert a munkadélutánok, nyílt napok, előadások szervezése alkalmával a jelenléti íveken nem csak pár név látható.
A programot sikeresnek ítélem meg, mert mind a három célcsoport mosolygós, vidám és elhivatott a program iránt.
A pubiláció letöltéséhez kattintson IDE.
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.